Day 4: Welcome to Sunny Paradise

Zondag 1 augustus

Vandaag houden we een dagje rust. Om 8u gaan de oogjes open en zie dat Tom al buiten staat bij het zwembad. Hij is met het netje de blaadjes uit het zwembad aan het halen. We hebben beiden heerlijk geslapen. 8 uur lijkt misschien vroeg, maar hier in Portugal is het een uur vroeger dan in België (dus eigenlijk is het al 9 uur). Ik heb reeds honger en begin een heerlijk ontbijt klaar te maken met eitjes, worstjes, spek, warme kaas – ham croissant, broodjes, yoghurt, fruit, koffie en fruitsap. Dit lekker ontbijt eten we op ons terras bij het zwembad op.

Dit is echt genieten! Na het lekkere ontbijt, is het tijd voor relaxen in het zwembad, luieren op de ligzetels (ja, Teddy ligt als eerste in de zon), boekje lezen, “alles kan; niets moet motto”.



Na een 2de keer in het zwembad, begin ik de blog te typen in een word document. Er is een aardig briesje opgedoken, maar hierdoor komen mijn schouders al snel rood te staan. Goed insmeren is de boodschap. Nadat ik klaar ben met het schrijven van het verslag, springen we nog voor een 3de keer in het zwembad. Oei, Tom begint toch ook al rood te zien op zijn rug. Na nog een uurtje in het zwembad, nemen we een douche en daarna schrijf ik nog dag 3 van onze reisroute uit. Tom filmt ondertussen het huisje met onze nieuwe camera, Fuji X-S10. Daarna aperitieven we op ons dakterras met een mooi uitzicht.


De wind waait nog steeds hard en we eten onze pizza vooraan bij het huisje op. Hier waait er gelukkig niets weg. Daarna fotografeer ik nog enkele leuke en mooie dingen rondom het huisje en nemen we nog een selfie bij het uitzicht vanop ons logement.











De binnenkant van het huisje is ook goed uitgerust met 2 slaapkamers, 2 badkamers, living en keuken. Het enige nadeel is enkel de WIFI. Voor het opladen van de foto’s voor de blog, kan dit een nadeel zijn voor de komende dagen in mijn verslag. Op hun website stond WIFI included, maar blijkbaar werken ze enkel met een bakje waar er 1 euro per dag kan opgezet worden. Op zich hebben we geen probleem om internet uit de handen te geven, maar enkel voor het bijhouden van de blog, is dit nu wel een must voor mij. We spreken voorlopig al af dat ik steeds foto’s op de gsm zal maken en zal opladen via Google.

Ik post de eerste drie dagen van de blog en na wat gedoe met de foto’s, staat het eerste lange verslag online. Ondertussen merken we ook dat onze voeten rood staan. Ai, ook daar zijn we verbrand. Gelukkig heb ik twee flessen aftersun mee. De factor 50 heeft niet gewerkt bij ons… Tom begint moe te worden en rond 22u30 gaan we slapen. Ik heb precies weer energie te veel en typ reeds het verslag van deze dag in een word document om morgen te kunnen posten. Oh, ik denk er nu nog net aan, dat we gisteren de Melkweg konden zien bij ons vakantiehuisje. Dus er zullen wel nog een paar nachtelijke sterren fotoshoots volgen. Morgen gaan we onze eerste wandeling in de Algarve starten! Tot dan!

Weer: zonnig, briesje en 24 °C

Reacties

  1. Wow. Paradise! (Except for the burning part!) swimming pool looks so inviting😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er dik in orde uit. Beetje opletten voor de zon, de komende dagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten