Conclusion Roadtrip Portugal

Hey Iedereen

Zoals elke andere reis, sluiten we de reisblog maar al te graag af met een conclusie van onze roadtrip!

Ook dit jaar hadden we eventueel de uitgestelde reis van 2020 naar Oost-Europa (focus op Slovenië, Kroatië en Montenegro) op het oog. Maar rond 21 maart kwam het heuglijke nieuws dat ik na een moeilijk jaar van hormoonbehandelingen, uiteindelijk toch op natuurlijke wijze zwanger was geraakt. Corona was nog steeds in het land en we wisten niet zeker of op reis gaan wel een goed idee was door mijn zwangerschap. Maar doordat we vertrouwen hadden in de vaccinaties en in juli beiden gevaccineerd konden geraken, namen we de beslissing om toch nog voor een laatste keer met twee op roadtrip te vertrekken.  En zo begon ons avontuur richting Portugal!

De eerste dagen reden we met tussenstops in Frankrijk en Spanje. In Frankrijk werd ik op mijn verjaardag begroet door de vele diertjes vanop de B&B.

En in Spanje zagen we reeds de dorre landschappen verschijnen met authentieke dorpjes en lekker eten.

Na onze 3de rijdag arriveerden we in ons vakantiehuis met privé-zwembad in de Algarve; Portugal. Wat volgde was een heerlijke lazy Sunday met een brunch, hapjes, zwembadplezier en een fantastische sterrenhemel. De babymoon was precies zoals ik ze mij voorstelde.

Op maandag was het tijd voor een eerste echte kennismaking met de Algarve. We bezochten een leuk strandje (Praia da Marinha) en deden de meest populaire en mooiste wandeling van de Algarve; The Seven Hanging Valleys trails.

Op dinsdag hadden we een echte topdag gevuld met stranden, rotsen, leuk stadje, uitzichten, vuurtoren, Duitse braadworst en fantastisch mooi weer!

Woensdag gingen we eens de andere kant uit van de Algarve en bezochten we de mindere toeristische delen. Hoewel Mount Foia het hoogste punt van de Algarve is, was het hier enorm kalm. Ook hier beleefden we een topdag met een lekkere lunch met uitzicht.

Op donderdag en vrijdag vulden we onze dagen met prachtige stranden, relaxen aan het zwembad, zonsondergangen, bekijken van de grote golven, leuke strandwandelingen en echte quality time. Oh en niet te vergeten onze mooie sterrenhemel die te bewonderen was vanop ons terras bij het vakantiehuisje.

Maar helaas aan alle sprookjes komt een eind, alsook ons vertrek uit het heerlijke vakantiehuis met afscheid van de hondjes.

We verlaten de Algarve en rijden richting Lissabon. Onderweg stoppen we nog bij mooie uitzichten en eten een latere lunch aan het strand.

De volgende dagen bezoeken we Lissabon en Sintra. We overnachten in een appartement bij Carlos, waar we ons meteen thuis voelden. Een betere ontvangst kan je je niet voorstellen en we zijn heel zeker dat we deze persoon nooit zullen vergeten. Alsook zijn schattige honden, “Chica en Billy”.

De wandeling die we zelf uitgestippeld hadden om Lissabon te bezoeken, was een mooie samenvatting om de stad te leren kennen. We hadden ook maar 1 dag, maar meer hoefde ook niet voor ons. We vonden het wel de moeite om Lissabon te verkennen, maar het is misschien niet net genoeg ons ding om hier nog terug te komen.

De volgende dag bezochten we Sintra. Achteraf gezien zouden we zeggen, bezoek zeker en vast Sintra, maar ga enkel bij mooi helder weer. De kleuren en uitzichten komen enkel tot zijn recht bij mooi weer. Ook vonden we de binnenkant van het Pena Paleis niet onze stijl. Bezoek zeker de grote tuin rondom het paleis.

Het Moorish kasteel ligt een stukje lager dan het paleis. Hier kan je naartoe wandelen en dit vonden we dan weer meer de moeite om hier rond te wandelen. De uitzichten zijn hier nog mooier dan bij het Pena Paleis.

De volgende dag was het hier ook al tijd om te vertrekken. Echter bezochten we een oud middeleeuws dorpje, Òbidos. Zeker een aanrader! Het was heerlijk kuieren in dit dorpje met allerlei lekkernijen.

Onze dag werd aangevuld met kloosters en airco. Ja, de warmte bleef oplopen.

Na alweer een mooie dag, arriveerden we bij onze overnachting bij de rivier. Een prachtige kleine cabin met terras. We werden zelfs bediend door het restaurant van het hotel en zelfs persoonlijk door de chef!

De volgende dag was met een warmterecord van 38,5 graden! In die hitte trotseerden we Lamego en de Douro Vallei. Voor de wijnliefhebbers een absolute must om te bezoeken.

Daarna kwamen we bij onze laatste étappe van de reis, het Nationale Park van Portugal. Mooie uitzichten, mooie autoroute, fantastisch oud klooster, smalle wegjes en leuke koeien langs de weg.

Helaas konden we slechts 1 waterval bezichtigen, wegens de vele strandterroristen die de nodige afkoeling nodig hadden bij een waterval.

Op onze terugreis naar huis bezochten we nog Picos de Europa in Spanje! Hier wil ik zeker wel eens terugkomen. Mooie rotsformaties en uitzichten van de bergen gaven een mooie afsluiter van de reis.

Kortom een mooie babymoon roadtrip met prachtig weer en mooie gevulde dagen! Hoewel we wel tot de conclusie zijn gekomen dat inzake Europa, we onze reis in Zwitserland van vorig jaar toch mooier vonden…

Voor de geïnteresseerden, we zijn niet ziek geworden! Zolang je de regels respecteert en in je bubbel blijft, is reizen perfect mogelijk.

Bedankt aan al onze lezers! :)